Udzielanie informacji publicznej
Organy władzy publicznej oraz osoby prawne samorządu terytorialnego mają obowiązek udostępniania informacji dotyczących spraw publicznych na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2016 roku, poz. 1764).
Udostępnianie informacji publicznych następuje poprzez:
- ogłaszanie w internetowym Biuletynie Informacji Publicznej,
- swobodny wstęp na posiedzenie organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów,
- udostępnianie na wniosek zainteresowanego,
- wyłożenie lub wywieszenie w miejscu ogólnie dostępnym lub poprzez terminale informacyjne.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r., poz. 902 ).
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2000 roku Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.)
Dokumenty wymagane do załatwienia sprawy
Wniosek
Miejsce złożenia wniosku
Sekretariat Urzędu Gminy, pokój nr 26, Biuro Obsługi Klienta pokój nr 5
Opłaty
Brak
Sposób i termin załatwienia sprawy
Bez zbędnej zwłoki nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy
Podmiotowi, któremu odmówiono prawa dostępu do informacji publicznej przysługuje prawo wniesienia powództwa do sądu rejonowego właściwego ze względu na siedzibę Urzędu Gminy w Nowem.
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | G.Matusiak |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Grzegorz Matusiak |
Data wprowadzenia: | 2006-04-19 08:31:08 |
Opublikował: | Grzegorz Matusiak |
Data publikacji: | 2006-04-19 08:42:35 |
Ostatnia zmiana: | 2023-03-01 11:20:50 |
Ilość wyświetleń: | 5164 |